zombierenässansen.blogg.se

Några intressanta personer från renässansen lever igen...

Niccolo.M

Publicerad 2015-12-08 09:08:00 i Allmänt,

Inlägg 1

Hej bloggen

Vem är dessa människor? Medici familjen har aldrig förståt förlust, deras tid var sedan länge över och nu har de arresterat mig? Folk glömmer så snabbt, Savoralon var en hemsk ledare säger de, att republiken tog oss in i krig. folk tror att världen byggs på blommer och fina kristna tankar? jag har rest runt den civiliserade världen och om jag har insett något under mina resor så är det att en kan inte vara en bra kristen man samtidigt som man är en ledare över en mängd människor samtidigt. De kommer aldrig förstå mig lika bra som ni mina lojala blogg fans

Är människor grymma? De flesta av oss går vidare med livet orörda med de viktiga delarna av samhället, en stark ledare som Ceaser Borgia behövde lämna sin kristna utbildning bakom sig i kriget och Savoralon var för fan en monk som efter några veckor i makten blivit en syndare. Lammen borde inte kommentera på vad ett lejon äter till middag, risken är att ni själva kommer bli middagen. Kommer de någonsin förstå? Folk kan kalla mig elitist, de kan kalla mig tyrann, men jag vet att jag, jag är ett lejon.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/House_of_Medici
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cesare_Borgia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Niccolò_Machiavelli#Life

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela