zombierenässansen.blogg.se

Några intressanta personer från renässansen lever igen...

Utkast: Dec. 10, 2015

Publicerad 2015-12-10 16:45:00 i Allmänt,

Hej ingen bloggen

Den goda härliga, ärliga, kristna ledaren ska ha mig torterad imorgon. Folk skulle bara se sin snälla diktator när jag binds upp i repna imorgon, anklagad för konsperation, konsperation mot vad?! medici familjen hade flytt staden och savoralon hade blivit bränd levande av folket. Folket behövde ledare och vi skappade republiken i deras namn. lämpliga straff för en anklaga konsperatör? Utvisning ifall jag kan klara av tortyren utan att erkänna, om inte ja då bli det nog brändning på bålen. Savoralon och den store Niccolo ska dela samma öde, vilken grym ironi.


Reppet blev det, det kunde varit värre antar jag. Medici var närvarade under länge perioder av nån anledning, kanske för att få se sin fiende lida, ännu en gång ger han upp sina kristna värderingar för ledarpositionen. Tortyren började med och avslutade med reppet. Mina händer bundna hårt och sedan blev jag hängd i taket. Första timmen var inte speciellt jobbig men vid 12 timmar in, när hungern kom hand i hand med smärtan trodde jag inte att detta skulle lösa sig för mig, Medici kom ner morgonen efter och visade sitt sanna ansikte. Ilska är nog det mest naturliga tillstånd för oss män, en mer naturlig känsla som kopplar oss till djuren, Ilskan kan t.o.m. få en Prins att bete sig som en vilde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela