zombierenässansen.blogg.se

Några intressanta personer från renässansen lever igen...

Från Medici Till Påve Del 2: Snart Börjar Det!

Publicerad 2015-12-11 20:12:00 i Leo X,

Zzzzz....
Va, Jaha så var det dags igen.
Var Hälsad,
Sist skrev över min barndom och hur visa aspekter har ändrat och skiftat mig, nu fortsätter jag....

Efter att ha blandat mig in i eliten bland konst och kunskap, började jag fokusera på min karriär inom kyrkan. Ända sedan mina barnsben har jag varit en medlem och aktiv inom kyrkan. Den 9 Mars fick jag posten som Kardinal inom kyrkan och den 22 Mars gick jag igenom statsportarna till min nya hemstad, Rom. Den dåvarande påven Innocent VII träffade jag personligen dagen efter. Många såg mig som väldigt mogen för min ålder och som en ny Kardinal. Min kära far skickade rekommendationsbrev till dem om att jag skulle ta över som påve en dag fast snart skedde en tragedi.

Min far gick bort den 9 April 1492 vilket gjorde att jag behövde återvända till Florens. Precis efter min återkomst förlorade jag påve titeln till en man som senare kallades Alexander VI. Detta skedde ytterst många gånger tills den 9 Mars 1513, då skedde det äntligen.

Nu måste gå och baka och trampa vindruvor.
Tills dess, Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela